2

Mette1966 og Dukan opstart

Velkommen i mit lille hjørne

Som jeg skrev i min præsentation, tog det tre ugers tilløb, før jeg var klar til at sige “Nu er det nu”. Det var i mit hoved især et spørgsmål om:

  1. at forstå Dukan konceptet
  2. at tro på, at jeg ville kunne gennemføre et forløb med så meget kød
  3. at jeg kunne læse, at Kent (Admin) og mange andre havde gennemført med succes
  4. at finde et tidspunkt, hvor det var lettest for mig at komme igang = hvor mine børn ikke var hjemme i en længere periode

Alt dette gjorde, at det passede rigtigt godt for mig at starte lørdag den 25. februar 2012 (som jeg tror bliver en mærkedag i mange år fremover 😉 )

Det er var stor fordel at starte på en lørdag, fordi der var

  • masser af tid til at finde gode tilbud på “det rigtige” kød i supermarkedet
  • god tid til at gennemtænke hvilken mad, jeg ville spise de første dage
  • tid til at jeg kunne fokusere på kuren og hvordan jeg kom i gang
  • tid til at jeg kunne komme igennem hovedpinefasen (tog hele 2. dagen med mega styrke)

Da jeg jo ville tabe 40 kg (og måske lidt til), var jeg igang med angrebsfasen i 10 dage. Allerede på 3. dagen syntes jeg faktisk, at det var ved at være normalt kun at spise protein. Jeg havde masser af energi og var ved at have styr på maden.

I løbet af de 10 dage, var der kun én gang, hvor jeg tænkte, at nu gad jeg godt nok ikke spise mere “rent” kød – og det var et par timer før mit “sidste” måltid på 10. dagen, så det var da egentlig ganske ok. Efter 10 dage i angrebsfasen, havde jeg tabt 6,5 kg 🙂 Det er jeg naturligvis overlykkelig for, men kan slet ikke forstå, at jeg iflg. Dukan udregningen skulle tabe 2,5 kg i løbet af perioden?

Hvad spiste jeg i angrebsfasen?

Tja…. forløbet her har ihvertfald understreget, hvilket vanemenneske, jeg er. For min menu består af masser af gentagelser – hvilket jeg har det rigtigt fint med = det er let 😉

Cheasy vanilie 0.1% med havdeklid er min foretrukne morgenmad (har forsøgt mig med Dukan boller med kyllingepålæg i tre dage, men det er ikke lige mig… ihvertfald ikke lige nu)

Frokost har flere gange været tun rørt op med skyr 0,1% + 2 dråber citron og peber + rejer. Ellers var det typisk en rest fra aftensmaden fra dagen før, eller friske dampede blåmuslinger den sidste lørdag/søndag, hvor jeg løb ind i et god tilbud

Aftensmaden var ovnstegt laks eller ovnstegt kyllingebryst eller ovnstegte angrebskyllingefrikadeller med hytteost til eller hakkebøf 3-7% fedt  med spejlæg.

Som skrevet, jeg ER et vanemenneske, og derfor “genbruger” jeg alle mine angrebsdagsmenuer, når jeg har proteindag i fase 2/cruisefasen, men tilføjer dog også løbende nye fra Dukanslankekur.dk’s gode opskriftssamling.

Til næste gang 🙂

Mette1966

2 Comments

  1. Hej Mette

    Ja det er et super flot vægttab du havde i angreb 🙂 tillykke med det 🙂
    Jeg er også meget vane menneske og dog på jeg lige prøve noget nyt nogle gange 🙂 Spiser altid det sammen til morgen Cheasy A38 med noget stevia(sød) og næsten hver dag brød med pålæg til frokost .. kun mine aftensmad der skifter lidt mere 🙂

    Hygge til dig 🙂

  2. Hej Mette
    En god idé at starte når du var ene hjemme,det er måske letter når man ha den mulighed.
    Jeg planlagde aftensmaden så hele familien kunne spise det,lavde dog ris eller andet tilbehør som jeg så selv undlod.
    Og ja mon ikke vi er vane mennesker de fleste af os,de dage jeg var i angrebsfasen spiste jeg dukanpandekager med hytteost hver morgen,dejligt nemt at tage med på job.
    God weekend..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *